Noniin. Nyt vihdoin oikeita kuvia projektista.
Tapahtunut tähän asti:
- Puut höylätty 42 mm paksuuteen. Tässä pari milliä työstövaraa eli rungon paksuudeksi on tulossa 40 mm.
- Lapaa varten viisto sahaus keskipuun toisesta päästä. Irti sahatun kappaleen kääntö nurin päin ja liimaus.
- Liimauksen jälkeen ylimääräinen puu pois lavan yläpuolelta, jonka jälkeen pystyi suunnittelemaan tarkasti kaularaudan uran paikan jne.
- Kaularaudalle ura yläjyrsimellä. Olipa muuten mukava työvaihe ja allekirjoittaneen ensimmäinen kerta kun oli jyrsin kädessä. Onnistui hyvin. Noin 1/4 millin turhan syvä tuli urasta, mutta tuo hoituu pienellä viilulla tms., joka laitetaan kaularaudan alle, uran pohjalle.
- Otelaudan sivujen muotoilu. Otelauta on ostettu valmiiksi nauhan paikat sahattuna, mutta kappale piti sahata/hioa tarkasti oikeaan muotoon ja tietysti niin, että nauhat tulevat suoraan.
Seuraavaksi kaulan, lavan ja bodyn muotoilua sekä otelaudan viimeistelyä (esim. molemmat päät). Heti kun tämän hektisen työkevään keskeltä ehtii verstaalle.
Ja kuvia:





...jostain syystä noiden kuvien linkit eivät toimi eli ei saa klikattua isommaksi. Opetellaanpa lisää tätä blogspotin käyttöä siis...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti